آگهی های استخدام مشهد و خراسان رضوی (2024)

بدلیل قدمت فعالیت‌های صنعتی در استان خراسان رضوی، این استان بعنوان یکی از قطبهای صنعتی کشور محسوب می‌گردد. از این رو آمار استخدام و جذب نیرو در مشهد و سایر شهرستان‌های این استان، روند خوبی دارد. استان خراسان رضوی با جمعیت بیش از 6 میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های ایران محسوب می شود. شهر توریستی مشهد پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز استان خراسان رضوی می باشد. این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از مناطق مختلف ایران و سایر نقاط جهان است. بنابراین، کسب‌وکارهای این استان بیشتر در بخش خدمات هستند.
در این مقاله قصد داریم نگاهی به نرخ اشتغال‌زایی و بیکاری استان خراسان رضوی بیندازیم، حوزه های مختلف شغلی در این استان را معرفی کنیم و سپس به ارائه راهکار مناسب برای جستجوی آگهی‌های استخدام سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در استان خراسان رضوی بپردازیم.

علت اهمیت خراسان رضوی از لحاظ اجتماعی و اقتصادی

  • استان خراسان رضوی به عنوان مرکز فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور محسوب می شود. به خاطر قرار داشتن حرم مقدس امام رضا (ع) و رواج گردشگری دینی فعالیت های بازرگانی و خدماتی در این استان رونق زیادی دارد که استخدام در آستان قدس رضوی نیز در این حوزه جای دارد.
  • فرآورده های کشاورزی مانند گندم، زعفران، زرشک، کشمش، پسته و... بخش بزرگ تولیدات خراسان رضوی را به خود اختصاص می دهند.
  • خراسان رضوی با وجود صنایع و هنرهای دستی از جمله فرش، فیروزه تراش خورده، پوستین و … از مهمترین مراکز صنایع دستی ایران محسوب می‌شود.
  • صنایع دامپروری یکی دیگر از منابع مهم اقتصادی استان خراسان رضوی است. در این استان پرورش دام هم به شیوه سنتی و هم صنعتی انجام می‌شود که نقش بسزایی در تولید شیر و گوشت استان دارد.
  • معادن سنگ‌های تزئینی مانند معدن فیروزه، زغال‌سنگ، مس، روی، آهن، مرمریت، سنگ آهن و گچ در استان خراسان رضوی وجود دارند که از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.

نرخ بیکاری و سهم اشتغال و استخدام در مشهد و خراسان رضوی

  • نرخ بیکاری استان خراسان رضوی در بهار 1400، 6/8 درصد و نسبت به فصل بهار سال قبل 0/2 درصد کاهش پیدا کرده است. تعداد بیکاران این استان نیز نسبت به فصل بهار سال قبل حدود 9800 نفر کمتر شده است.
  • سهم اشتغال خراسان رضوی 93/2 درصد بوده که نسبت به سال قبل 0/2 درصد افزایش یافته است. کل جمعیت شاغل در این استان یک میلیون و 858 هزار نفر است. اما با وجود اینکه نرخ اشتغال در این استان افزایش یا نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده، شاغلین استان نیز کمتر شده و به 73 هزار نفر رسیده است.
  • آمارها بیانگر آن است که اشتغال و تعداد آگهی‌ استخدام در مشهد و خراسان رضوی، نسبت به کل کشور بالاتر بوده و سهم اشتغال بیشتر از نرخ بیکاری است و این امر نشان می دهد که این استان وضعیت اشتغال خوبی دارد.

مهم‌ترین حوزه‌های بازار کار خراسان رضوی و مشهد

با توجه به قرار گرفتن حرم امام رضا (ع) در مرکز استان خراسان رضوی، سالانه تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی به این استان مراجعه می کنند؛ به همین دلیل، تمام کارهای مرتبط با صنعت گردشگری و خدماتی، در این شهر استقبال بسیار خوبی دارند. ناگفته نماند که اکثر فرصت‌های شغلی در خراسان رضوی به خصوص شهر مشهد مربوط به بخش خدماتی و مشاغلی مثل منشی، هتلداری، فروشندگی و … هستند. این مشاغل نیاز به سطح سواد بالا ندارند، به همین دلیل داشتن تحصیلات دانشگاهی برای پیدا کردن شغل در خراسان رضوی و مرکز آن، زیاد مهم نمی باشد.
بازار کار خراسان رضوی تنها در بخش گردشگری پرطرفدار نیست بلکه حضور برخی از صنایع بزرگ کشور در مشهد و استان خراسان رضوی، فعالیت های صنعتی را نیز در این استان رونق بخشیده است. شرایط استخدام رسمی در استان خراسان رضوی و مرکز آن چندان خوب نیست. برای همین توصیه می‌شود که امید زیادی به استخدام رسمی مشهد و استان خراسان رضوی نداشته باشید و سعی کنید کاری در حوزه‌ی خدمات، گردشگری یا صنعت برای خود پیدا کنید. در ادامه برای بررسی دقیق بازار کار خراسان رضوی، هر کدام از جنبه‌های آن را به‌صورت مجزا بررسی می کنیم:

بررسی جذب و اشتغال در بخش گردشگری

در استان خراسان رضوی، گردشگری زیارتی - تفریحی و گردشگری سلامت، رونق زیادی دارد به طوری که از سایر شهرها و کشورهای همسایه برای درمان‌ به این استان مراجعه می‌کنند. این امر باعث می شود تمام مشاغل مرتبط با گردشگری مانند مترجم در زبان های مختلف، تورلیدر، نیروی شاغل در هتل‌ و رستوران‌، آشپز، نیروهای فروشنده و... در مغازه‌ها و مراکز تفریحی در این شهر رواج پیدا کند. این امر می تواند یکی از دلایل بالا رفتن شانس استخدام خانم در مشهد و سایر شهرهای استان باشد. همچنین وجود هتل ها و مهمانسراها در استان خراسان رضوی و مرکز آن امکان استخدام با جای خواب در مشهد و سایر شهرهای این استان را بوجود می آورد. در ادامه به معرفی و بررسی شرایط استخدام برخی از هتل ها و مراکز تجاری و تفریحی این استان می پردازیم.

  • کار در هتل قصر طلایی

هتل قصر طلایی مشهد یکی از مجلل ترین هتل ها در بلوار امام رضا و در نزدیکی میدان بسیج است که نیروی زیادی را از سراسر استان برای مشاغل مختلف جذب می کند.

  • کار در مجموعه پدیده شاندیز

مجتمع پدیده شاندیز مشهد دارای مرکز خرید مجهز، رستوران عظیم با منوی غذایی متنوع، قسمت فرهنگی، باغ گل و گیاه و انواع تفریحات منحصر به فرد می باشد. افراد زیادی برای کار در عناوین شغلی متنوع در این مجموعه جذب و مشغول به کار می شوند.

بررسی جذب و اشتغال در بخش صنعت و معدن

وجود صنایع مادر استان خراسان رضوی و معادن بزرگ و معتبر در استان خراسان رضوی نشانگر اهمیت بخش صنعت و معدن در این استان است. صنایعی همچون خودروسازی، قطعه‌سازی و معادن متعدد در این استان، شانس استخدام در رشته‌هایی مثل مهندسی معدن، مهندسی مواد، مهندسی عمران و دیگر رشته‌ی های مرتبط را بالا می برد. همچنین صنعت زعفران که از صنایع مصرفی استان خراسان رضوی بشمار می آید، به تنهایی موجب بهتر شدن وضعیت صنایع غذایی خراسان رضوی در میان دیگر استان‌های کشور می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی شرایط استخدام برخی از شرکت ها و معادن مهم در این استان می پردازیم.

  • استخدام شرکت ایران‌خودرو خراسان رضوی

شرکت ایران خودرو در استان خراسان رضوی نیز دارای کارخانه می‌باشد. استخدام شرکت ایران خودرو خراسان رضوی از میان فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی برق خودرو و دیگر متخصصان مورد نیاز می باشد.

  • کار در معدن فیروزه نیشابور

معدن فیروزه نیشابور یکی از معادن معروف و بزرگ استان خراسان رضوی است که تعداد زیادی از هموطنانمان در آن مشغول به‌کار هستند.

  • صنایع غذایی به آرا (چاکلز)

شرکت به آرا یکی از مهمترین شرکت ها در زمینه صنایع غذایی می باشد. این شرکت در عناوین مختلفی همچون فروش و بازاریابی، برنامه ریزی فروش، حوزه حمل و نقل و لجستیک، خدماتی و ... اقدام به جذب نیرو از طریق درج آگهی استخدام می نماید. آگهی های استخدام صنایع غذایی به آرا (چاکلز) را در سایت ایران استخدام دنبال کنید.

  • استخدام شرکت نان قدس رضوی

شرکت نان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع فرآورده‌های آردی در کشور است. این شرکت برای استخدام کارشناس فروش، مهندسی صنایع غذایی و دیگر جایگاه‌های شغلی به درج آگهی استخدام در کاریابی های معتبر همچون ایران استخدام می پردازد. شما نیز می توانید آگهی های استخدام نان قدس رضوی را در سایت ایران استخدام دنبال کنید.

  • استخدام در شرکت زعفران سحرخیز

شرکت زعفران سحرخیز یکی از معروف ترین شرکت های تولید زعفران در استان خراسان رضوی می باشد که معمولا نیروی انسانی مورد نیاز خود را از طریق درج آگهی استخدام در کاریابی های مجازی معتبر همچون ایران استخدام جذب می نماید. آگهی های استخدام شرکت زعفران سحرخیز را در سایت ایران استخدام دنبال کنید.

در ادامه برخی دیگر از شرکت‌های معروف خراسان رضوی و مشهد را به‌ صورت فهرست‌ وار نام می‌بریم. شما می توانید جدیدترین آگهی های استخدام این شرکت‌ها را در سایت ایران استخدام دنبال کنید:

  • شرکت فرش زمرد
  • شرکت چرم مشهد
  • گروه کارخانجات مقصود

راهنمای ارسال رزومه به آگهی های استخدامی مشهد

اگر جویای کار در مشهد و خراسان رضوی هستید می‌توانید به آسانی رزومه خود را بصورت کاملا رایگان و حرفه‌ای در قالب‌های متنوع در پنل کاربری ایران استخدام ایجاد کرده و نسخه PDF آن را بعنوان ذخیره، دانلود کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند رزومه خود را در بانک رزومه در معرض دید کارفرمایان قرار دهند، با اینکار فرصت دیده شدن رزومه توسط کارفرمایان مورد تایید ایران استخدام را خواهند داشت. (ورود به پنل کاربری ایران استخدام)

جستجوی آگهی های استخدام خراسان رضوی و مشهد در سایت ایران استخدام

متقاضیان کار در مشهد و خراسان رضوی می‌توانند بعنوان کارجو وارد سایت ایران استخدام شوند و از طریق تکمیل فیلدهای مربوط به استان و موقعیت شغلی، شغل مورد نظر خود را در استان خراسان رضوی جستجو نمایند.

مشاهده بیشتر

آگهی های استخدام مشهد و خراسان رضوی (2024)

References

Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Fr. Dewey Fisher

Last Updated:

Views: 5988

Rating: 4.1 / 5 (62 voted)

Reviews: 85% of readers found this page helpful

Author information

Name: Fr. Dewey Fisher

Birthday: 1993-03-26

Address: 917 Hyun Views, Rogahnmouth, KY 91013-8827

Phone: +5938540192553

Job: Administration Developer

Hobby: Embroidery, Horseback riding, Juggling, Urban exploration, Skiing, Cycling, Handball

Introduction: My name is Fr. Dewey Fisher, I am a powerful, open, faithful, combative, spotless, faithful, fair person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.